Posted by : David Abella dimarts, 11 de juny del 2013

  
Definició:

Anomenem pont a l’obra de fàbrica, estructura metàl·lica, etc, capaç de suportar càrregues dinàmiques, sobre la qual una via de comunicació, de la qual forma part el pont, pot salvar una depressió o un obstacle (riu, barranc, etc) o creuar una altra via de comunicació a nivell inferior.

Formes de ponts:

Els ponts poden adoptar tres tipus de formes que varien segons els esforços que han de suportar:

- Ponts de biga: Son ponts formats per elements horitzontals que es recolzen sobre pilas. Les bigues o els elements horitzontals, tendeixen a doblegar-se (molt poc).

-Ponts d'arc: Estan formats per una secció corbada cap a dalt que es recolza sobre uns suports. Hi ha alguns ponts que el arc suporta la anomenada base, zona per on es circula.

 

-Ponts penjants:
Estan formats per una base que penja de un gran numero de tirants de metall, i de dos grans cables que estan clavats al final del ponts, intercalats per dos torres.


Els 10 ponts penjants mes llargs del món:

1 – Gran Puente de Akashi Kaikyo – 1998  Kōbe − Awaji  (Japón).

2 – Puente Xihoumen – 2008 Zhoushan (China).


3  – Puente del Gran Belt – 1998 Gran Belt (Dinamarca).


4 – Puente Yi Sun-sin – 2010 Ciudad de Yeosu − Gwangyang (Corea del Sur).


5 – Puente Runyang – 2005 Zhenjiang − Yangzhou (China).


6 – Puente Humber – 1981 Barton upon Humber − Hessle (Reino Unido).


7 – Puente Jiangyin – 1999 Jiangyin − Jingjiang (China).


8 – Puente Tsing -M – 1997   Tsing Yi − Ma Wan, Hong Kong   (China).


9 – Puente Verrazano Narrows  -1964  Brooklyn − Staten Island, Nueva York (Estados Unidos).



10 – Puente Golden Gate – 1937 Francisco − Sausalto, California (Estados Unidos).


Valoració personal: Des de l'edat moderna, aquest fenomen arquitectònic ha tingut un creixement en disseny i llargada molt important, això es deu a les grans millores tecnològiques que hi  ha hagut en aquest temps, que han premés a l’humà l’ús de materials mes resistents, i així donar més estabilitat a l’estructura, no obstant, a l’hora de escollir material, no hem d’escollir el més barat, ja tenim com a experiència el cas del pont de Tacoma:

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Rius i Deltes - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -